torsdag 28 mars 2013

Rimmad skinka till påsk

Man tager vad man haver sa Kelly Klark

Sagt och gjort. 
Blanda blanda blanda.
Men ibland är den där fantastiska förmågan att lösa saker snabbt en förbannelse.
En svidande förbannelse!

Och nu ska ni få höra hur illa det kan gå när man tager vad man haver.

Här om kvällen gnällde jag en hel del på min vintertorra hud.
Den kliade och kändes raspig och i stor behov av omtanke.
Här hemma fick jag rätt liten förståelse.
Eller ingen alls.

Kommentarer som köp en skrubb, gå på salong eller mest en massa hummande svar var det som mötte mina problem.

Ja lätt att gå på salong halv tio en vardagskväll. 
NOT! 

Köpa en skrubb, ja visst men de finns knappast på Seven eleven

Jag ville ju göra något åt problemet direkt.

Så jag dök in i skafferiet för jag tänkte det man kan äta kan man nog ha på kroppen. 
Och det borde inte vara några svårigheter att få till en peeling.
Jag blandade olivolja, salt och några droppar av en citrusarom som luktar fantastiskt.

In i duschen och så gned och skubbade jag hela kroppen med en frenesi av sällan skådat slag.
Men strax efter första peelingomgången började det svida lite lätt.
Ja det vart bara en omgång.......
Svidandet tilltog i styrka och tillslut var det nästan outhärdligt

Ut ur duschen kom en lysande eldröd rimmad skinka! 

Glad påsk! 




2 kommentarer:

P sa...

Salt Kelly Salt....ta havregryn nästa gång - det tror jag på...lite synd tycker jag om dig iaf - hoppas det är bättre nu !

Adele sa...

Både skratt och lite gråt.... förstår att det gjorde ont! Kram på dig!