fredag 1 mars 2013

Blodigt allvar

Den här veckan har gått i racerfart och en del bollar blev nog fångade andra ramlade på golvet och vissa har ohjälpligt försvunnit i ett svart hål, men jag iddes inte följa efter. Mycket har handlat om att prata med folk och fundera på hur man ska stuva och fixa så att det blir bra, kul men svårt. I en del av fallen har saker och ting ramlat på plats, annat måste nog få ligga och mogna till sig.
Intervjuer har vi haft - och idag var det en klok ung människa som sa - allt behöver man inte ta på blodigt allvar - det har jag i allafall lärt mig ! Det är inte värt att dö för....och så fyllde jag på och man blir varken tackad eller får medalj :-) och så skrattade vi en bra stund. Och så är det - vi har det lite för bra för att "göra saker och ting så besvärligt att man mår dåligt som inte är så farliga" så allvarligt behöver vi inte ha det. Så nu har jag myntat ett litet uttryck
 - "Att leva och må gott gör levandet värt besväret" och med det menar jag att spara på bekymrandet å ältandet till de tillfällen då livet faktiskt är väldigt tungt och svårt, och njut av resten ! Ska jag vara helt ärlig så menar jag - STRESSA INTE !
 

3 kommentarer:

Adele sa...

Åh så kloka saker som strömmar ur dig, dina inlägg får mig att inse så många bra saker! På jobbet har min VD också myntat uttrycket "vad händer om jag inte får detta klart i tid?". Det har hittills inte varit så allvarligt som "Döden" utan man kan faktiskt leva vidare...

QQ sa...

Jag som har mycket privat omkring mig sa just till Adele i telefon att jag märkt att statens verksamhet går vidare fast jag prioriterar annat än jobb just nu. Medborgarna verkar inte ha märkt någon större skillnad. Än.

P sa...

Kram på dig QQ