fredag 13 augusti 2010

En liten sorg !

Efter närmare 20 år av passning av mina små barn har jag helt plötsligt inga småbarn som behöver passas längre. Twinsen sköter sig i stort sett själva nu. Inte ens nagelklippning behöver de hjälp med numera och jag har helt plötsligt ett nytt liv att förhålla mig till.
Och oceaner av tid. Denna sommar har jag hunnit läsa hur mycket som helst, jag har målat rum, rensat i trädgården, städat i förråd m.m och tiden räcker ändå till att göra det som jag gillar mest. Att göra ingenting. Men det är ändå med lite sorg i hjärtat som jag nu ska börja leva ett liv utan att ha småbarn. Skönt är det förstås men också lite vemodigt.
Nu ska jag fylla mitt liv med stora barn och mer egentid. kanske ska jag hitta någon hobby eller så. Eller så gör jag ingenting.

5 kommentarer:

Anonym sa...

20 år av barnpassning - nu blir det 20 år av egen tid - jag blir gärna med på någon timme - gör gärna ingenting - kan dock tänka mig att prata och mumsa på något gott:)

Valkyria

QQ sa...

Tycker det borde vara en hel del jobb ändå att rodda runt en sjupersonersfamilj.
Jag blev rätt lost när jag nu blev ensam i sommar, men börjar hitta igen mig själv.

Adele sa...

Du är fantastisk! 7 själar i huset och du tycker att du har tid över. Du är min idol! Puss på dig!

P sa...

Kan bara hålla med Adele :-)) du är makalös. Näsa sorg är när de lämnar huset - men då blir man lat och tycker att tvätten tar all tid !! Kram

Anonym sa...

Du är förtrollande! Men jag gissar att hunden fortfarande behöver hjälp med hår, klor och mat och att det finns en del att göra trots att smått blivit stort.

//Kelly