torsdag 26 augusti 2010

Det är ett idogt arbete att driva sommaren ur kroppen...

Det är inte lätt men det går...

Bort med dumma vanor som att sova länge, vara uppe länge. Hänga på stranden och njuta av strandfika. Uteserveringar. Tunna sommarkläder.

Ja, ni vet. Allt det där.

Men så svårt är det inte. Instängd på kontoret, snart bleknar brunfärgen - sovtiderna börjar se normala ut. De där extra sommarkilona ligger farligt till, blir utmanade både nu och då. På med vantar under vägen till jobbet.

Fast det är inte så dumt det heller.
Men - visst. Nog kunde sommaren och känslan fått stanna kvar lite till...

1 kommentar:

P sa...

Jaaaa - det var med smärta jag tog på mig långa byxor och sockar - letade efter vantar imorse och hittade en - vilket jag var tacksam över - så slapp jag frysa om en hand iaf - suck - nu vill jag ha llite brittsommar !