torsdag 31 januari 2013

Nesligt är bara förnamnet

Skulle ju på teater ikväll och se Husbil med Dottern och en av hennes kompisar. Körde dit - eller rättare sagt hon körde. Allt gott och väl, vi var vid Norrlandsoperan typ tolv minuter innan föreställningens början, och det är bra för att vara vi.

Då visar det sig att Umeås Stockholmskomplex nått helt nya höjder. Inte en ledig parkering i hela halva sta'n. Till slut gav jag upp och dumpade kidsen och såg till min glädje att parkeringshuset Nanna, som jag hjärtinnerligt avskyr och försökt undvika hade inte mindre än 171 parkeringar lediga. Det var fortfarande nästan lite lugnt.

Jojo. De hade snarare 0 parkeringar lediga. Vad är vitsen med en sådan ljusskylt om den bara hittar på helt utan koppling till verkligheten??? Körde alltså runt parkeringshuset i säkert sju minuter och kom inflåsande på NO! fem minuter efter att föreställningen börjat. Dörrarna stängda. Obönhörlig publikvärd. Så nu sitter jag på jobbet och surar och väntar på att hämta upp de lyckliga teaterbesökarna.

Fuck my life.


5 kommentarer:

P sa...

Maäh stackars ! Kram ps vem är det som sitter på jobbet och surar, B, Q , V mrs L,

B2 sa...

Kram till dig som sitter surar!? Q?B?

Jag vet att det inte känns bra att inte få va med på en föreställning som man sett fram emot och dessutom betalat för!
Du är ju endel av föreställningen!
M E N!!!

När jag har varit med (som värd) så är det den som uppträder som bestämmer om det är okey med insläpp efter påbörjad föreställning eller inte (det kan vara väldigt störande eller en direkt risk för skador -beroende på vilken föreställning som det gäller, för den som uppträder att bli avbruten i sin föreställning).

Jag tror inte att det är någon som avsiktligt kommer sent till en föreställning som man betalat för, och jag förstår varför vissa inte tillåter efterinsläpp.

Kontentan är: Kom tidigt till den föreställning som DU vill gå på och som du oxå betalat för!
Tänk oxå på att: det finns likasinnade som vill gå på samma föreställning som du, och förhoppningsvis kommer alla i tid och det ger dig möjligheten träffa andra likasinnade :-)

Kramelikram

QQ sa...

Jo, jag tycker det är helt OK att de inte släpper in eftersläntrare så ingen skugga skall falla på publikvärden. Hon var snäll och trevlig och jag tror jag var det mot henne också.

Vad jag tyckte var lite orättvist av ödet (inte av publikvärden) var att jag faktiskt var i rätt vettig tid, det hade funkat 99 gånger av 100.

Anonym sa...

Fy babbel så trist.....Föreslår en promenad nästa gång så slipper du försöka hitta en parkering.

Kramelikarma ♥
//Kelly

MariaPH sa...

Alltså "en föreställning" är ju världens bästa raggningsställe ;-)
även om man kommer försent ;-)
Kramelikram