onsdag 16 maj 2012

Expertpanelen uttalar sig


Tänkte jag skulle hjälpa er att vara lite tidseffektiva och kunna fokusera helt på pinglet den 26 maj. Här kommer alltså Eurovision for dummies, årgång 2012.

Antingen vinner den här tjejen som tävlar för Italien och som jag för övrigt tycker är årets bästa:



eller den här tjejen. Jo, faktiskt:



Skrällvarning på Danmark. Skittråkiga tycker jag, men de kan vara årets Azerbaijan - den där menlösa låten som alla kan gilla litegrann och ingen direkt retar sig på.



Jag gillar Israel massor, men det verkar jag vara rätt ensam om i expertkretsarna så det skiter sig nog redan i andra semin på torsdag:



Gillar ni kalkoner men vill ändå slippa se allt - satsa på det allra första bidraget på tisdag 21.00 - eller antagligen 21.10, det ska ju vara lite allmän diktaturpropaganda först. Tror det kan bli spektakulärt dåligt. Och konstigt. Vill inte förstöra chockverkan så jag länkar ingenting, men scennumret lär enligt rapporterna innehålla en trojansk åsna. Bara en sån sak.

Återkommer på söndag 27 maj med eftersnack. Jag borde nog starta en egen schlagerblogg...kanske nästa år.

2 kommentarer:

P sa...

Tur att nån håller reda :-) den italienska var onekligen bra och itressant (hon låter som Amanda Fondell som vann idol) - sedan är det lite tråkigt att allt är på engelska fast det ger en möjlighet att lyssna på texten - lite olika formulerat jmf italien och israel och nej israels låt - nej tack ! Danmark låter som Moa och det där singer songwriter som är så poppis. Och ja Loreen tycker jag håller hög klass och kan nog ha en god chans/Kram

Anonym sa...

Håller med P, tur du har koll!
Och som ett sido spår kan jag berätta att idag ger Israel 710 Danmark 27ggr,Sverige 2,90 ggr och Italien 11ggr satsad krona.

Själv är jag riktigt förtjust i Ukrainas bidrag(126ggr)den gör att jag vill dansa:) Men om Montenegros egen "rappande" Rambo vinner så är det honom jag lagt min krona på eftersom han ger bäst utdelning 1000ggr satsad krona. Så vem vet kanske jag spelar för en 10á

Och vill ni lyssna på Ukraina kolla in länken

http://www.youtube.com/watch?v=JFfGb5E0bq8&list=%2Fwatch%3Fv%3DJFfGb5E0bq8&list=PL799982B862CECB8E&index=0&feature=plcp

Kram Kelly