fredag 11 maj 2012

Ett altanpingel, en destination och en expedition

Välkomna till ett årengårsommaraltanpingel (tjejjerna) den 26 maj. Vi träffas på grindvägen, hänger i baren, snackar och snacksar och sen blir det en sommardans !

Den 9 juni innan skolavslutning och semester blir det favorit i repris.
DESTINATION DRAKRYGGEN
Vi åker från Backen mot Bjurholm och Agnsjön - där beger vi oss in längs lögdeälven för att få uppleva länets ståtligaste och vassaste - rullstensås som finns i länet - Drakryggen. Behöver inte förklara nåt mer - ni som har varit där får berätta för de som inte har det ! Heldagsutflykt ! Ta med rejält med matsäck.

EXPEDITION BLOCKÅSAR I BARSELE
Känner tydligt att nu måste detta bli av - har ännu inte riktigt hittat datum - men antingen veckan efter midsommar eller så någonstans kring den 16:e juli. Räknar kallt med att kunna göra ett kort stop i Rusele också. Räknar också med att det kan bli en övernattning på något spännande ställe.

Hoppas ni vill med och uppleva detta i sommar ! Kramelikarma

7 kommentarer:

QQ sa...

Åh vad oroligt. Tittar ev. in den 26/5, beror lite på om tonåringen vill eurovisionsmysa med mig som vanligt. Vad gäller uteaktiviteterna återkommer jag när det drar ihop sig men jag tror nog att jag är möjlig.

(F ö så har jag kanske gått upp i vikt i vinter, men att "bevisa att du inte är en robot-rutan" idag tycker jag ska skriva in rimpork tycker jag det är mobbingvarning på.)

QQ sa...

Åh vad roligt skulle det stå, inte oroligt :-D

Adele sa...

Hihi, du är rolig du QQ! Jag kan inte den 26 för då är jag i Rusele med mina syskon. Men allt annat är vi nog på, får återkomma! Drakryggen är SÅ häftigt!

Anonym sa...

Sötaste raraste underbaraste Naturstigsfinnare & reseledare vilka planer. Tyvärr inget majmingel för mig men vi är med på utflykterna :)Ska bli spännande!

Kram
//Kelly

MariaPH sa...

Fantastiska P !!!
Du är ju ba' B Ä S T !!!

Stockholm calling i maj så majdejten måste jag tyvärr passa.

Drakryggen ska bli såå häftigt att se :-) villvillvillvill

Ba'scheles blockåsar vill jag oxå jättegärna följa med på om expeditionen infaller under en helg :-)

Anonym sa...

ojojoj vad mycket roligt, jag har åkt ifrån min kalender så jag måste få återkomma :-) //La Larsson

Betty sa...

Kommer till Altanen.
Tar med mig fröken Nyckelpiga också.

Drakryggen vill jag till, men inte på lördagen. Vad sägs om söndag istället?

Blockåsar återkommer jag till. Kul, men sommaren ligger ännu i dimma. Helg krävs för det i alla fall...

kram Betty