söndag 20 juni 2010

Vilken lukt!

Igen har det hänt något märkligt i familjen Lizzys liv.
Igår åkte vi till bröllopsfesten, före avresean hade vi varit på ica och handlat. Bl.a den fina tidningen pets, där man fick fina klistermärken. Allt enligt twinsen. Vi åkte en bit och helt plötsligt luktade det något så outhärligt med olja. Jag som redan innan hatar bilar, fick panik och tänkte nu brinner vi upp eller så kostar det tusentalskronor att reparera.
Men herr lizzy som sällan hetsar upp sig satt på fläkten lite starkare och körde lugnt vidare.
Lukten blekande, men på kvällen när vi skulle hem igen, luktade det olja igen. Skulle vi ta oss hem eller skulle vi brinna upp. Min hand satt fast ännu hårdare i handtaget i taket. Panikslagen var jag. Men vi klarade oss!
På morgonen googlade jag fenomenet oljelukt i bilen. Troligtvis skulle packningen på en ventilation ha gått. Hur många tusen då tänkte jag och förbannade bilen igen.
Men sen kom förklaringen för vi besökte ica igen och då visade en av twinsen petstidningen igen och det var klistermärkena som stank! Men herregud vad säljer de till barn egentligen. Tidningar med gulliga djurklistermärken som stinker olja och förstör livet för oss nervsvaga.
Tacka vet jag gamla böcker utan lukt!
Men billigt var det ju, en tidning för några tior mot en reparation på flera tusen och vi brann ju inte upp!
Lizzy

5 kommentarer:

P sa...

Åh hahahahahaha konstiga lukter i bilar känner igen mig.....och ibland upptäcker man i sista stund att kylarvätskan är slut..eller iljan på lägsta nivå eller att lufttrycket på ett däck är bara 0.9 och att bilem därför har dragit åt höger på nåt mysko vis :-) skönt att semesterkassan inte gick till bilen iaf

Anonym sa...

Mrs Lizzy, känner verkligen hur nerverna kröp utanpå. Rekommenderar tablettaskar till twinsen eller jordgubsfestis. De smakar tyvärr som outspädd saft - men igen oljelukt eller smak.

Min stordotter som krälade sig ur sängen vid halv ett berättade att hon haft jättekul! Sällan hade hon haft så kul vid en middag. Helt hysteriskt kul!

Längar redan till nästa bröllop!

Valkyria

QQ sa...

Valkyria, vi hade också helt hysteriskt kul...båda två tror jag.

Jag vill också på fest igen. Ska vi hoppas att Madde och Jonas lyckas få ihop det igen? Eller CP och...Jöback?

B2 sa...

Fantastiskt trevligt Valkyria! TACK!
Jag skickade ett sms till dig - hoppas jag eller så var det nån av döttrarna som fick det :)

Hörde av tjejerna vid lilla bordet att "ikväll var allt tillåtet och det fanns inga regler" =)

Nää jag tror inte på Jöback ....Han skulle gå med Oskar och han såg såå lycklig och förälskad ut när han sa det.

Längtar oxå till nästa bröllop men jag tror vi får ordna några egna fester innan dess, eller hur?

Anonym sa...

B2, tack för SMS det kom rätt! Dvs till mig:)

Lilla dottern var väldigt glad över att det inte var några regler vid lilla bordet - vad det egenligen innebar kunde hon inte definierna när hon krampaktigt höll i coca-colan. Jag tror att hon uppskattade att gänget fick ta hur mycket cola de ville....

Vi vill ha bröllop igen!

och sist men inte minst B2, tack för sånghäftena. QQ har sparat ett ex till dig.

Valkyria