söndag 13 juni 2010

Mental ålder? ( Min är 35,8)

Tänk att den första av oss fyller 50 år idag?!? Crazy. När jag växte upp skickade 50-åringarna tackkort från uppvaktningen där de satt i ett hav av blommor med lagt hår. Det var nån sorts stillsamt firande med öppet hus och de som firades hade sett ut som tanter eller gubbar de sista 10 åren.

Idag ser man ingen skillnad på en 35-40-45-50- åring. 50 verkar vara det nya 40 och 40 det nya 30? Det får mig att fundera på vilken ålder man verkligen är i? Kanske befinner man sig i en massa olika åldrar? Klok som en 50-åring....snygg som en 30-åring... partysugen som en 25-åring... vältränad som en 20-åring. Ja ni förstår...vi har pratat om det här ett antal gånger ...ålder blir mindre och mindre viktig (ju äldre vi blir?) eller förändras hela samhället?

Hur som helst så är det för mig ofattbart hur dagens jubilar kan fylla 50? Fast samtidigt glad för det innebär att jag har tio år på mig att bli lika snygg, vältränad och klok som dig! Grattis!!!!
Om ni vill testa er mentala ålder;

http://quiz.passagen.se/showQuiz.do?id=113

8 kommentarer:

Bettan sa...

Om min:

Mental ålder 35,8. Du är mentalt yngre än vad som står i ditt legg....du har bra koll på vad som händer och hänger med mycket bra!

P sa...

35,8 här också - är det möjligtsvis så att den mentala åldern också påverkas av dem man umgås med :-) så om vi tillsammans hänger med kommer vi bara att bli yngre och snyggare - precis som Maria PH ? Hur som jag gjorde ett sånt test på facebook som nybliven singel och där var min riktigta ålder "typ 22" simma lungt !

QQ sa...

Jag blev "mental och fysisk ålder i balans, precis som det ska vara". Jag är övertygad om att det beror på rotmoset. Men hemlagat rotmos är ju så gott... (Gör quizen så förstår ni.)

Adele sa...

Hrm. Jag fick också 35,8 .... och då äter jag sushi.

P sa...

;-) att äta och gilla sushi är nog yngre än att gilla rotmos - jag älskar rotmos men inte fläsk - och det är ursällan som jag äter rotmos - däremot blir det hemlagat potatismos nån gång nu och då !!! Sedan är det ju lätt att räkna ut att om man surfar och tvittrar i mobilen är man yngre - hur nu de har råd med det ??!!!!

Anonym sa...

Ni är helt underbara oavsett ålder. Det är era personligheter som är så unika, viktiga och tilltalande. Bara så ni vet är ni helt fantastiska inklusive ålder.

Själv är jag så gammal som jag känner mig vissa dagar som en tjurig fem åring, andra dagar motvals som en fjortis och ibland känner jag mig som 100 men som allra oftast känner jag mig bara som vanligt, helt enkelt 45

//Kelly

P sa...

Ja kära du att typ vara 45 är som bäst - eller som man säger om barna - alla åldrar har sin charm ;-)

MariaPH sa...

Sent inlägg - I'm sorry!
Jag fick mental ålder 38! i quizen!
Å de stämmer ju perfekt! det är så det känns =)
Visserligen har jag fyllt så jag är ju på väg att bli ..... ytterligare ett år äldre. Men man blir väl inte äldre än man gör sig .... eller?

ps. äter sushi och gillar BMW (stavas som det låter) =)

Håller med anonyma Kelly - NI är UNDERBARA - PUSSAR