måndag 9 maj 2011

Schlager-Zaida

För att bespara er sju timmar framför TV:n så kan jag faktiskt redan nu berätta hur det går.

Vinner
Storbritannien
Med viss varning för Ungern och Frankrike. Frankrike är hårt favorittippat, men jag kan inte tänka mig att ett halvpackat Europa på en lördagkväll röstar på en hårfager tenor som sjunger på korsikanska, alldeles för avancerat.

Sverige
Kommer till final, och hamnar någonstans kring tionde-tolfte plats, vilket är mycket bättre än vårt missfoster till låt förtjänar. Sverige är också bland förhandsfavoriterna, men jag tror inte det räcker hela vägen.

Bäst i år: Tyskland
Sämst i år: Belgien

Så. Nu vet ni.

4 kommentarer:

Adele sa...

Eftersom jag nog inte kommer att följa detta så mycket på TV bugar och tackar jag för en bra sammanfattning!

P sa...

kollar just nu :-) den ena värre än den andra men schweiz och georgien var helt ok !

Betty sa...

Tack för att du sparat in lite tid till mig + att jag kan referera till min "Schlagerkompis" som har koll.

Kollade faktiskt på snabbgenomgången, inte mycket att hänga i schlagergranen. Men i morse då jag vaknade hade jag Tysklands låt i kort version i skallen.
Märkligt.

P sa...

:-) tycker nog att detta var en av de bättre på väldigt många år - ungern skulle jag vilja dansa till på ngt stort eurodisco - Bosniens låt röstade jag på och Moldavien var enastående kul i sina hattar och hade en ok låt.