lördag 6 oktober 2012

Åren Går goes book clubbing

Vid förra veckans mycket ordrika och smakrika (Tack Adele!) fredagskväll dryftades både det ena och det andra - allt i ett vansinnigt tempo - mellan högt och lågt - som vanligt. Det är så skönt att en del saker inte ändras... stärkt kastade man sig in i en ny arbetsvecka...



...och hade så när glömt att vi bestämt att vi skulle starta en läsecirkel.

Så - nu är det dags, från ord till handling.
Och om jag inte minns fel så skulle den första boken vi ska läsa vara: Fifty Shades of Grey.
Finns att köpa för rimlig penning på exempelvis Bokus och CDON. Kanske på stan också. Har inte kollat.

Om man känner att man har invändningar mot litteraturvalet så går det ju alltid bra att komma med något motförslag...men jag vill minnas att vi var mycket eniga om att det var just DEN boken vi skulle läsa.
Så, skaffa boken och så återkommer jag med ett datum.


9 kommentarer:

Adele sa...

Hjälp! Ska vi börja med en sån erotisk bok!!!! jaha , hrm, då går jag väl ut och letar...

Betty sa...

Dottern M är mycket (M-Y-C-K-E-T) upprörd över vårt val av bok. (Vem kom med idén - egentligen?) Hon meddelar att det bygger på fanfiction av Twilight och att det inte heller ska vara speciellt bra fanfiction.

Hon tycker vi bör läsa något bra istället, som Harry Potter.

Vad säger ni, ska vi läsa FSoG eller ska vi läsa något annat? Kanske inte HP.

Kom med förslag!

Dottern M sa...

http://www.youtube.com/watch?v=XI0gMBDb3TQ
Se videon - I rest my case.

lizzie sa...

Jag är med på vilken bok som helst. Men den får inte vara för läskig men jag tror att vi alla ville läsa 5o shades of grey. Och även om den är dålig får vi väl betygsätta den mycket lågt.

Anonym sa...

Nej nu kör vi på den..jag har f.ö redan läst den..kalla mig speedreader (alt.sömnproblem), det tog precis 1,5 dygn! Men om någon känner att ni absolut inte vill läsa den så kan jag läsa nån annan, gärna inte Harry Potter ;-)//La L

Anonym sa...

Jag är med :)och kan läsa Harry, nyanser eller vad som

Kram
//Kelly

P sa...

Jag vill läsa 50 shades of grey - vad är fan fiction ? och La L kan inte du komma med ett nytt förslag som redan läst......kramelikarma

Betty sa...

Fan Fiction är när vem som helst fortsätter att skriva på kända historier/böcker/filmer/tv-serier/serietidningar osv. Man kan använda karaktärer och eller byta namn, ändra karaktärerna och deras personlighet osv. Finns på det där stället som kallas internet.

Ja, men då bestämmer vi att vi börjar med fan-fiction snusk. :-)

P sa...

:-) nu har jag läst halva !*säger hon lite lätt rodnande*