söndag 31 oktober 2010

Vintertid...

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om vintertiden.
Tycker de stjäl en timma från oss på kvällen, och det där att det blir ljusare på morgonen är ju bara övergående. Strax är det ju mörkt dygnet runt ändå.

Fast det är ju roligt på våren när man får massa ljus tillbaka.
Och om mindre än 2 månader så vänder det och vi går mot ljusare tider igen.

Däremot så gillar jag den här söndagen med en extra timme - så därför har jag ett bra förslag.
Måndag till lördag försvinner 10 minuter från varje dygn. Det är så lite att det kommer inte att märkas. Kanske kan det möjligen bli lite problem med världens alla klockor, men tror inte att det är olösligt.
Och VARJE söndag så får vi en hel timme tillbaka, som man kan använda till träning, läsning eller precis vad som helst... ja, eller varför inte, en extra sovtimme?!

Skulle vara sjukt uppskattat hos mig i alla fall!

Så vad säger ni?
:-)

2 kommentarer:

P sa...

:-) lysande watson skulle jag vilja säga ! Min kropp är mer i fas med vintertiden - jag vaknar utvilad och blir mindre stressad även om jag med åren har blivit mer vänligt inställd till sommartiden så var den mycket länge en källa till irritation - tror jag har en viktig drömsession där mellan 06.00 - 06.30....känner mig utvilad och klarsoven och dessutom hade jag en dröm imorse !

Anonym sa...

Jag gillar de flesta timmarna och det spelar faktiskt inte någon roll om de är vintertid eller sommartid. Men vissa timmar är längre än andra.

Mest gillar jag de timmar jag är med dom jag älskar